فایل سل

فایل سل 1

فایل سل

فایل سل 1

دانلود پرسشنامه ارزیابی میزان رضایتمندی شهروندان از کیفیت زندگی شهری

دانلود پرسشنامه ارزیابی میزان رضایتمندی شهروندان از کیفیت زندگی شهری
پرسشنامه فوق به منظور انجام پایان نامه کارشناسی ارشد رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری, تحت عنوان ارزیابی میزان رضایتمندی شهروندان از کیفیت ز
دانلود پرسشنامه ارزیابی میزان رضایتمندی شهروندان از کیفیت زندگی شهری پرسشنامه فوق به منظور انجام پایان نامه کارشناسی ارشد رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری، تحت "عنوان ارزیابی میزان رضایتمندی شهروندان از کیفیت زندگی شهری:نمونه موردی شهر" تهیه و تنظیم شده است. این پرسشنامه در دو صفحه و با فرمت PDF می باشد. در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریدرای و دانلود فرمایید.



پرسشنامه فوق به منظور انجام پایان نامه کارشناسی ارشد رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری، تحت "عنوان ارزیابی میزان رضایتمندی شهروندان از کیفیت زندگی شهری:نمونه موردی شهر" تهیه و تنظیم شده است. این پرسشنامه در دو صفحه و با فرمت PDF می‌باشد. در صورت تمایل می‌توانید این محصول را از فروشگاه خریدرای و دانلود فرمایید.     ...

پرسشنامه ارزیابی میزان رضایتمندی شهروندان از کیفیت زندگی شهری


دانلود پرسشنامه ارزیابی میزان رضایتمندی شهروندان از کیفیت زندگی شهری


دانلو

پایان نامه بررسی رابطه بین هزینه دولت و رشد اقتصادی در ایران

پایان نامه بررسی رابطه بین هزینه دولت و رشد اقتصادی در ایران
دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین هزینه دولت و رشد اقتصادی در ایران,کتاب پایان نامه بررسی رابطه بین هزینه دولت و رشد اقتصادی در ایران,کتاب ال
پایان نامه بررسی رابطه بین هزینه دولت و رشد اقتصادی در ایران تعداد صفحات پایان نامه: 120 صفحهدانلود متن کامل این پایان نامه با فرمت ورد word

دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد
گروه اقتصاد
عنوان پایان نامه :
بررسی رابطه بین هزینه دولت و رشد اقتصادی در ایران (1385 – 1350)
پایان نامه
برای اخذ درجه کارشناسی ارشد
در رشته علوم اقتصادی
مؤلف :
حبیب الله افشون
استاد راهنما :
جناب آقای دکتر اصغر ابوالحسنی
استاد مشاور :
جناب آقای دکتر محمد لشکری
فصل اول کلیات
مقدمه ……………………………. 1
1-1 تعریف مسأله و بیان سؤال های اصلی تحقیق 2
1-2 ضرورت انجام تحقیق ……………….. 3
1-3 فرضیه های تحقیق ……………….. 3
1-4 اهداف تحقیق ……………………. 3
1-5 روش انجام تحقیق …………………. 4
1-6 روش و ابزار گردآوری اطلاعات ……… 4
فصل دوم مروری بر ادبیات موضوع
2-1 تعریف دولت و ماهیت آن ………….. 5
2-2 بررسی نظریه ها و مکاتب اقتصادی با تأکید بر جایگاه دولت 10
2-2-1 مکتب مرکانتیلیسم …………….. 10
2-2-2 مکتب فیزیوکراسی ……………… 11
2-2-3 مکتب کلاسیک ………………….. 13
الف- آدام اسمیت ………………… 13
ب- ژان باتیست سه ………………. 16
ج- توماس رابرت مالتوس ………….. 17
د- دیوید ریکاردو ………………. 18
هـ- جان استوارت میل ……………. 19
2-2-4 مکتب ناسیونالیسم اقتصادی ……… 21
2-2-5 مکتب لیبرالیسم (آزادی طلبی)…….. 23
الف- فردریک باستیا …………….. 23
ب- شارل دونوایه ……………….. 25
2-2-6 مکتب نئوکلاسیک ……………….. 25
2-2-7 نظام بی دولتی یا آنارشیزم …….. 26
2-2-8 مکتب دیریژیسم (اقتصاد ارشادی)….. 30
2-2-9 مکتب نئولیبرالیسم …………….. 31
2-2-7 مکتب کینزیسم ………………… 33
2-2-8 مکتب نئوکاپیتالیسم (سرمایه داری نوین) 39
فصل سوم مروری بر پیشینه تحقیق
3-1 از دیدگاه نظری ……………….. 43
3-2 از دیدگاه تجربی ………………… 44
3-2-1 بررسی تحقیقات انجام شده در سایر کشور ها 44
3-2-2 بررسی تحقیقات انجام شده در ایران … 51
فصل چهارم ساختار مدل
4-1 مقدمه ………………………… 54
4-2 ساختار مدل ……………………. 55
4-3 تبیین مدل …………………….. 58
فصل پنجم تخمین الگو و تفسیر اقتصادی نتایج
5-1 مقدمه ………………………… 60
5-2 سری های زمانی غیرساکن …………. 61
5-3 روش خودتوضیح برداری با وقفه های گسترده 64
5-4 الگوی تصحیح خطا ……………….. 66
5-5 منابع آماری …………………… 67
5-6 نتایج تخمین الگو ………………… 67
5-7 تفسیر اقتصادی نتایج ……………. 82
فصل ششم نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات
نتیجه گیری ………………………… 85
ارائه پیشنهادات……………………. 86
پیوست ها:
داده های آماری …………………….. 91
نتایج کامپیوتری …………………… 94
جدول های آماری …………………….. 101
فهرست منابع ………………………. 102
چکیده
هدف از این تحقیق، بررسی تأثیر مخارج دولت روی رشد اقتصادی با استفاده از داده های سری زمانی در ایران از سال 1350 تا 1385 است. مدل انتخابی ما، یک مدل ساده رشد مطابق با مدل رم (1986) می باشد که مخارج دولت به مخارج سرمایه گذاری، مخارج مصرفی و مخارج سرمایه گذاری انسانی تفکیک می شود. مخارج سرمایه گذاری دولت تأثیر مثبت و معنی داری روی رشد اقتصادی دارد. همین طور مخارج سرمایه گذاری انسانی نیز در بلند مدت تأثیر مثبت و معنی داری روی رشد اقتصادی دارد. مخارج مصرفی دولت در این مدت تأثیر منفی و معنا داری روی رشد اقتصادی دارد. سرمایه گذاری خصوصی دارای یک تأثیر مثبت و معنی داری روی رشد اقتصادی است. نتایج حاکی از آن است که بیشترین تأثیر مخارج دولت روی رشد اقتصادی مربوط به مخارج سرمایه گذاری انسانی است. کل مخارج دولت تأثیر مثبت و معنی داری روی رشد اقتصادی دارد و این درحالی است که مخارج سرمایه گذاری دولت، روی سرمایه گذاری بخش خصوصی تأثیر منفی و معنی داری دارد. افزایش مخارج عمرانی دولت روی رشد اقتصادی یک تأثیر مثبت و معنی داری دارد. درحالی که افزایش مخارج جاری دولت تأثیر منفی و معنی داری روی رشد اقتصادی دارد.
درست است که مخارج سرمایه گذاری دولت تأثیر مثبت و معنی داری روی رشد اقتصادی دارد اما نباید فراموش کرد که این سرمایه گذاری در تضاد با سرمایه گذاری بخش خصوصی است که آن نیز تأثیر مثبت و معنی داری روی رشد اقتصادی دارد.
به نظر می رسد که دولت باید بیشترین سرمایه گذاری را روی سرمایه انسانی داشته باشد و در تقویت بیشتر بخش خصوصی، با کاهش سرمایه گذاری خود و دادن فضای بیشتر و مطمئن تر برای بخش خصوصی از طریق اجرای دقیق اصل 44 قانون اساسی بکوشد. دولت باید از مصرف گرایی فاصله بگیرد و مخارج مصرفی خود را به حداقل برساند.
پیشگفتار
موضوع دخالت و حضور دولت در اقتصاد از مقولاتی است که همواره مورد توجه و نقد و بررسی اقتصاددانان بوده است. این امر پس از بحران بزرگ ( 1930 ) بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. تفکر حاکم در دهه 30 این بود که اقتصاد آزاد ذاتاً بی ثبات است و اگر اقتصاد به حال خود ر ها شود، در بحران فرو می رود. در آن دوران اقتصاد کلاسیک هیچ نظریه مناسبی برای حل مشکلات نداشت. اما اقتصاددانان کنیزی به گسترش حضور دولت و افزایش مخارج دولتی تأکید ورزیدند. به طور کلی مشخصه ی اصلی الگوی ارائه شده از سوی کینزین ها افزایش دخالت دولت بوده است. از آن پس بسیاری از اقتصاددانان مداخلات دولت و رشد هزینه های دولتی را لازمه ی رشد اقتصادی دانسته و درنتیجه تمایل به افزایش مخارج دولت دردوران بعد از جنگ جهانی دوم تشدید گردید. اما با پدیدار شدن مکاتبی چون مکتب اصالت پول، مخالفت با حضور دولت در اقتصاد و گسترش مخارج دولتی
(در دهه 70) شدت یافت. این عده بر این اعتقاد بودند که اگر اقتصاد به حال خود ر ها شود، با ثبات تر از دورانی است که دولت آن را با سیاست های مصلحتی اداره کند. آن ها ریشه اصلی نابسامانی ها را اقدامات نامناسب دولت می دانستند. با طرح نظریات اقتصاددانان طرفه عرضه در آمریکا (ابتدای دهه 80) حرکت در جهت کوچکتر شدن دولت شکل گرفت. مشخصه ی اصلی این گروه تأکید بر کاهش دریافت های مالیاتی از سوی دولت (با توجه به اثر انگیزشی) و به تبع آن کاهش در مخارج دولت بود. طرح نظریات اقتصاددانان طرف عرضه در دهه 80 منجر به شروع تحقیقات گسترده ای در رابطه با نقش دولت بر روی متغیر های کلان اقتصادی و از جمله رشد اقتصادی با استفاده از تکنیک های اقتصادسنجی شد.
در طول دهه گذشته بسیاری از دولت ها با توسل به سیاست آزادسازی اقتصادی، حجم فعالیت های بودجه ای خود را کاهش داده اند. در این رابطه دو نظر کاملاً متفاوت میان اقتصاددانان وجود داشته است. از یک سو برخی معتقدند که مخارج دولتی صرفنظر از نوع مصرفی یا سرمایه ای آن، آثار زیان باری بر عملکرد اقتصاد و رشد اقتصادی بر جای می گذارد. چرا که به نظر آن ها سیاست های متمرکز در سطح کلان، فقدان انگیزه سود و عدم وجود شرایط رقابتی (که از ویژگی های بارز عملکرد دولت هستند) منجر به عدم کارایی در فرایند تولید می گردد. اما گروهی دیگر همواره با در نظر داشتن مشکلات عملکرد بخش خصوصی از جمله تشکیل بنگاه های انحصاری و نیز گرایش اقتصاد به سمت توزیع نامتعادل درآمدی، فعالیت های دولت را در بسیاری از زمینه ها ضروری
می دانند.
از سوی دیگر اقتصاد ایران در سال های اخیر شاهد تحولاتی چشمگیر در زمینه آزاد سازی اقتصادی بوده است. عمده ترین ابزار مورد نظر جهت تحقق این سیاست، کاهش فعالیت های اقتصادی دولت از طریق ایجاد انگیزه لازم جهت جذب بخش خصوصی در فعالیت های مذکور است. این مهم از ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی صراحتاً مشهود است. یکی از شاخص های کلیدی جهت بررسی و ارزیابی عملکرد اقتصادی دولت، مخارج دولت می باشد. معمولاً مخارج دولت سهم قابل ملاحظه ای از درآمد ملی را به خود اختصاص می دهند. اگر این مخارج به طور مناسب هزینه شود،
می تواند تحرکات اقتصادی و به دنبال آن، زمینه های ایجاد اشتغال و رشد و توسعه اقتصادی را فراهم آورد.
در اقتصاد کلان نیز همواره بین بخش خصوصی و بخش دولتی تفکیک قائل
می شوند. زیرا فعالیت های دولت معمولاً دارای آثار و اهداف اجتماعی است. در حالی که در فعالیت های بخش خصوصی، اهداف اجتماعی به ندرت یافت می شود. از آنجا که فعالیت های دولت، بخش خصوصی جامعه را نیز متأثر می کند، مطالعه جنبه های اقتصاد کلان آن فعالیت ها، از اهمیتی دوچندان برخوردار است.
تحقیق حاضر از شش فصل سازماندهی شده است. فصل اول به کلیات تحقیق می پردازد. در فصل دوم به مروری بر ادبیات موضوع پرداخته می شود.
فصل سوم شامل مروری بر پیشینه تحقیق است. در فصل چهارم به معرفی ساختار مدل خواهیم پرداخت و در فصل پنجم نتایج تخمین الگو و تفسیر اقتصادی نتایج بررسی قرار خواهد گرفت و در خاتمه در فصل ششم به نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات خواهیم پرداخت.
مقدمه
تأثیر مخارج دولت بر رشد اقتصادی در چند دهه اخیر توجه زیادی از اقتصاد دانان را به خود جلب کرده است. به طور نظری، اگر بخش دولتی از کارآمدی کمتری نسبت به بخش خصوصی برخوردار باشد، اندازه بزرگتر دولت منجر به رشد کندتر اقتصادی خواهد شد. اما اگر بخش دولتی کالاهای اساسی عمومی را که تولیدکنندگان بخش خصوصی قادر به فراهم سازی آن نیستند، فراهم سازد، درنتیجه اندازه بزرگتر دولت به رشد سریعتر اقتصادی منجر خواهد شد.
اقتصاددانان مهمترین وظایف دولت را وظایف ذاتی آن در امنیت، بهداشت و آموزش می دانند. برخی این وظایف را برای دولت کافی ندانسته، برای حفظ تعادل اقتصادی، دخالت دولت در اقتصاد را به دلیل شکست بازار، ضروری می دانند. در مقابل، برخی دخالت دولت را مداخله گرایانه و محدود کننده آزادی و انتخاب به حساب آورده و آن را عامل غیرکارآمدی و رانتی شدن دولت قلمداد می کنند. که از این رهگذر، نظریه شکست دولت مطرح می شود. در اقتصاد ایران، دولت سهم بسیار بالایی از اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده است و به تناسب این ساختار، مخارجش هر ساله در طی سال های اخیر، افزایش پیدا کرده است. از جهت دیگر، گسترش ضروری خدمات عمومی، دولت ها را مجبور ساخت که خود به صورت عاملی اقتصادی درآیند و در مواردی به تولید نیز دست زدند. حکومت های امروزی، با توجه به حجم تولید ملی که در چارچوب بخش دولتی صورت می گیرد و با درنظر گرفتن ملاحظه آنان در بخش خصوصی، هدایت آن در مسیری خاص بصورتی گوناگون، ابزار بسیار قدرتمندی در کنترل و هدایت اقتصاد کشور ها به طرزی نسبتاً قاطع در دست دارند. علاوه بر این، تحقق این فرایند شرطی اجتناب ناپذیر در توسعه کشور ها به صورتی همگن و با برنامه ریزی کارا و مؤثر به شمار می رود.
به موازات فعالیت کلان اقتصادی در کشور، سهم دولت در اقتصاد نیز رو به افزایش بوده است و در بسیاری حوزه ها شاهد تأثیر مداخله دولت بر روند های اقتصاد و بازار بوده ایم. امروزه در کمتر جای عالم اثری از اقتصاد خصوصی و دولتی خاص می توان یافت. بلکه امروزه اکثر جوامع دارای اقتصاد مختلط می باشند.
ویژگی این تحقیق تخمین روابط پویای کوتاه مدت و همچنین روابط بلند مدت بین اجزای مخارج دولت و رشد اقتصادی می باشد که این امر به برنامه ریزی مخارج دولت در کوتاه مدت و بلندمدت برای دستیابی به رشد اقتصادی بهتر،کمک شایانی خواهد کرد.
1-1 تعریف مسأله و بیان سئوال های اصلی تحقیق
ارتباط بین رشد اقتصادی و هزینه دولت، یا به طور کلی تر، اندازه بخش عمومی، یک موضوع مهم تحلیلی و اساسی است. دیدگاه کلی این است که، مخارج عمومی به طور قابل ملاحظه ای با تأثیر برزیرساختار فیزیکی یا سرمایه ای انسانی، می تواند رشد اقتصادی را متأثر سازد. فعالیت دولت ممکن است به طور مستقیم، یا به طور غیرمستقیم از طریق تعامل با بخش خصوصی، باعث افزایش محصول شود. ماهیت تأثیر مخارج عمومی بررشد، به ترکیب آن بستگی دارد. به گونه ای که با وجود مطالعات تجربی فراوان، یک ارتباط معنی داری بین هزینه ی عمومی و رشد، در یک جهت مثبت یا منفی وجود ندارد. در این مورد نتایج، بسته به: کشور یا ناحیه، متد جبری ( روش تحلیل ) و دسته بندی مخارج عمومی، متفاوت هستند. رابطه ی بین هزینه دولت و رشد، به ویژه برای کشور های در حال توسعه مهم است. بیشتر از همه، آن هایی که افزایش سطوح مخارج عمومی را در سراسر زمان تجربه کرده اند. بررسی رابطه بین هزینه ی دولت و رشد اقتصادی در ایران از دو جنبه مهم است. یکی اینکه کشور ایران هم در رده ی کشور های در حال توسعه بوده و هم با افزایش سطوح مخارج عمومی در اکثر زمان ها مواجه بوده است؛ لذا آگاهی از تأثیرات این مخارج بر رشد اقتصادی، برای جهت دهی بهتر آن دسته از مخارج که تأثیر مثبت روی رشد اقتصادی دارند و تعدیل مخارجی که تأثیر منفی روی رشد دارند و تفکیک مخارجی که احتمالاً روی رشد بی تأثیر خواهند بود؛ یک نیاز حیاتی و اساسی است. دیگر اینکه با توجه به شرایط فعلی اقتصاد ایران و ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایرن؛ یکی از اهداف کلیدی در افق برنامه ریزی، مشارکت بیشتر بخش خصوصی و کاهش تصدی دولت است. لذا تعیین اثربخشی مخارج دولت بر رشد اقتصادی در طول سال های گذشته به تفکیک نوع هزینه های دولت، اعم از هزینه های جاری و سرمایه ای بسیار با اهمیت است. با توجه به موارد فوق، سؤالات اصلی تحقیق عبارتند از:
1-آیا بین هزینه ی دولت و رشد اقتصادی در ایران، در طول دوره مورد بررسی، ارتباط معنی درای وجود دارد؟
2-آیا بین هزینه دولت و سرمایه گذاری خصوصی در طول دوره مورد بررسی در ایران، ارتباط معنی داری وجود دارد؟
3-کدام دسته از مخارج تاثیر مثبت بررشد اقتصادی کدام دسته، تأثیر منفی روی رشد در ایران داشته اند؟
1-2 ضرورت انجام تحقیق
با توجه به اینکه بخش خصوصی نیز متأثر از هزینه های دولت است و از این طریق رشد اقتصادی از این بخش نیز متأثر می شود. لذا انجام تحقیقی که علاوه بر تفکیک هزینه های دولت و نقش هر قسمت از هزینه ها در رشد اقتصادی، به تأثیر غیرمستقیم هزینه ها در رشد اقتصادی از طریق بخش خصوصی نیز بپردازد، در شرایط کنونی امری بسیار ضروری می باشد.
1-3 فرضیه های تحقیق
1- بین هزینه ی دولت و رشد اقتصادی در ایران در طول دوره مورد بررسی، ارتباط مثبت و معنی داری وجود دارد.
2- بین هزینه دولت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در ایران در طول دوره مورد بررسی، رابطه منفی و معنی داری وجود دارد.
3- بین افزایش مخارج عمرانی دولت و رشد اقتصادی رابطه مثبت و معنی دار و بین افزایش مخارج جاری دولت و رشد اقتصادی رابطه ی منفی و معنی داری وجود دارد.
1-4 اهداف تحقیق
1- تعیین میزان تأثیر مخارج دولت بر رشد اقتصادی در ایران در طول دوره ی مورد بررسی.
2- تفکیک مخارج دولت، به مخارج افزایش دهنده و مخارج کاهنده ی رشد اقتصادی در ایران، در طول دوره ی مورد بررسی.
3- ارائه پیشنهادات و راهکار های لازم جهت برنامه ریزی مخارج دولت در افق: کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت.
1-5 روش انجام تحقیق
در این تحقیق از تکنیک هم انباشتگی ( همجمعی ) اقتصادسنجی بر مبنای روش خود توضیح برداری با وقفه های گسترده ( ARDL ) برای متغیر های سری زمانی مدل انتخابی استفاده خواهد شد.

متن کامل را می توانید دانلود نمائید چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)
ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه
همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند
موجود است

                تعداد صفحات پایان نامه: 120 صفحهدانلود متن کامل این پایان نامه با فرمت ورد word   دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد گروه اقتصاد عنوان پایان نامه : بررسی رابطه بین هزینه دولت و رشد اقتصادی در ایران (1385 – 1350)  پایان نامه برای اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته علوم اقتصادی مؤلف : حبیب الله افشون استاد راهنما : جناب آقای دکتر اصغر اب ...

دانلود پایان نامه بررسی رابطه بین هزینه دولت و رشد اقتصادی در ایران


کتاب پایان نامه بررسی رابطه بین هزینه دولت و رشد اقتصادی در ایران


کتاب ال

دانلود پایان نامه رشته حقوق با موضوع فساد اداری و شیوه‌های کنترل آن

دانلود پایان نامه رشته حقوق با موضوع فساد اداری و شیوه‌های کنترل آن
دانلود پایان نامه رشته حقوق با موضوع فساد اداری و شیوه‌های کنترل آن,دانلود جدیدترین پایان نامه رشته حقوق با موضوع فساد اداری و شیوه‌های کن
دانلود پایان نامه رشته حقوق با موضوع فساد اداری و شیوه‌های کنترل آن در این پست می توانید متن کامل این پایان نامه را با فرمت ورد word دانلود نمائید:

فساد اداری و شیوه های کنترل آن
از سلسله مقالات دریافتی در دومین همایش علمی و پژوهشی نظارت و بازرسی در مردادماه 80
چکیده مقاله
در این تحقیق، فساد اداری در مفهوم کلان خود به مجموعه رفتارهای آن دسته از کارکنان بخش عمومی اطلاق می شود که در جهت تامین خواسته های فردی خود، عرف و قوانین پذیرفته شده را نادیده می گیرند. بنابراین فساد اداری طیف گسترده ای از رفتارها را شامل می شود. بدنه اصلی این تحقیق حاصل بررسی گسترده منابع موجود در این زمینه بوده و نیز نتایج تحقیقات میدانی نگارنده که در سال جاری انجام پذیرفته در زمینه مهم ترین علل و مؤثرترین روشهای کنترل فساد اداری ارائه شده است. در پایان نیز براساس مدل عرضه و تقاضای فساد، روشهایی به منظور کنترل این پدیده ارائه شده است.
واژه های کلیدی
فساد اداری، آناتومی فساد، انواع فساد اداری، علل ظهور و گسترش فساد اداری، شرایط اساسی برای ظهور فساد اداری، ریشه های اصلی فساد اداری، عوامل تسهیل کننده فساد اداری، پیامدهای فساد اداری، روشهای کنترل فساد اداری و جغرافیایی فساد اداری.
مقدمه:
فساد مسأله ای است که در تمام ادوار گریبانگر دستگاه ها و سازمانها بوده و هسته ندیشه بسیاری از دانشمندان و متفکران سیاسی را تشکیل می داده است. فساد اداری نیز به عنوان یکی از عمومی ترین اشکال فساد پدیده ای است که مرزهای زمان و مکان را در نوردیده و با این ویژگی نه به زمان خاصی تعلق دارد و نه مربوط به جامعه خاصی می شود.
در واقع می توان گفت فساد اداری پدیده ای همزاد حکومتا ست. یعنی از زمانی که فعالیتهای بشر شکل سازمان یافته ومنسجمی به خود گرفت از همان زمان فساد اداری نیز همچون جزء لاینفکی از متن سازمان ظهور کرده است.بنابراین می توان فساد را فرزند ناخواسته سازمان تلقی کرد که درنتیجه تعاملات گوناگون در درون سازمان و نیز به مناسب تعامل میان سازمان و محیط آن به وجود آمده است.
فساد اداری بخش از مجموعه مسایلی است که سازمانها در دوره عمر خود به ناگزیر آن را تجربه می کنند. این مجموعه مسایل به معظلاتی اشاره دار دکه به طور عمده ریشه های آن در خارج از سازمان قرار داشته ولی آثار آن سازمانها را متأثر می سازد. این معضلات به عنوان چالشهایی که همواره پیش روی مدیران هستند تلقی می شوند که به دلیل عدم کنترل سازمان بر علل پیدایی آنها، طبیعتاً کنترل آنها نیز بسیار دشوار است؛ به عنوان مثال فساد اداری تا حد زیادی از نظامهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تأثیر می پذیرد؛برای مثال بالا بودن نرخ بیکاری، میزان سلطه روابط غیر رسمی و سنتی بر ارتباطات میان افراد، میزان بلوغ نظام سیاسی و… برحجم فساد اداری یک جامعه تاثیر مستقیم می گذارد از طرفی فساد اداری به طور مستقیم بر کارایی نظام اداری، مشروعیت نظام سیاسی و مطلوبیت نظام فرهنگی واجتماعی اثرات نابهنجاری خواهد گذارد که این تعامل باعث ایجاد دوری باطل ومارپیچی نزولی می شود که در نهایت جامعه رابه افول خواهد کشاند؛ از این رو باید با پدیده هایی از جنس فساد اداری که ریشه در زمینه های گوناگونی دارند، بان گرشی سیستمی روبه رو شد و به تدوین راه حلهای جامع اندیشید. در این تحقیق نیز سعی شده است با چنین نگرشی به موضوع نگریسته شود و این رویکرد در تمامی مراحل تحقیق رعایت شده است.
آناتومی فساد:
فساد تا جایی که به سازمان و فرآیندهای سازمانی مربوط می شود، به اجزای سه گانه سیاسی، قانونی و اداری قابل تقسیم است.
1 ـ فساد سیاسی: بنا به تعریفی کلی، فساد سیاسی عبارتست از سوء استفاده از قدرت سیاسی در جهتا هداف شخصی و نامشروع (آقا بخشی، 1496، ص 199.) اصولاً فساد سیاسی و قدرت همزاد یکدیگرند، یعنی تا زمانی که قدرت وجود نداشته باشد از فساد سیاسی هم اثری نخواهد بود. همانگونه که روسو اعلام می دارد: فساد سیاسی نتیجه حتمی کشمکش و تلاش بر سر کسب قدرت است.( زاهدی، دوره اول، شماره دوم، ص 237)
2 ـ فساد قانونی: منظور از فساد قانونی، وضع قوانین تبعیض آمیز به نفع سیاستمداران قدرتمند و طبقات مورد لطف حکومتا ست. این نوع رفتار که دراصطلاح به آن فساد قانونی اطلاق می شود این باور عمومی را که فساد فقط شامل اعمالی می شود که مغیر با قانون باش درا رد می کند. برای مثال قوانینی که بدون هیچگونه توجیه اقتصادی و یا اجتماعی انحصار خرید، فروش یا تولید یک محصول را به یک فرد یا گروه از افراد اختصاص می دهند، نمونه هایی از این نوع فساد است. (حبیبی، 1375، ص 14)
3 ـ فساد اداری: صاحبنظران به مقتضای زاویه ای که برای نگریستن به این پدیده انتخاب کرده اند تعریف مختلف و بعضاً مشابهی از فساد اداری ارائه نموده اند؛ به عنوان نمونه جیمز اسکات معتقد است فساد اداری به رفتاری اطلاق می شود که ضمن آن فرد به دلیل تحقق منافع خصوصی خود و دستیابی به رفاه بیشتر و یا موقعیت بهتر خارج از چارچوب رسمی وظایف یک نقش دولتی عمل می کند. (P.4,1972,C.ssott) تعریفی که نسبت به سایرتعاریف ترجیح داده می شود تعریفی استکه از سوی ساموئل هانتینگتن ارائه شده است که در اینجا با اندکی اصلاح و بهبود آورده می شود وی معتقد است: فساد اداری به مجموعه ی رفتارهای آن دسته از کارکنان بخش عمومی اطلاق می شود که در جهت منافع غیر سازمانی، ضوابط و عرف پذیرفته شده رانادیده می گیرند (هانتینگتون، 1370، ص ص 91 ـ 90) (کلیتگارد، 1375، ص 35). به عبارت دیگر فساد ابزاری نامشروع برای برآوردن تقاضاهای نامشروع از نظام اداری است. چنانچه بخواهیم فساد را در قالب یک معادله ارائه دهیم این معادله بدین صورت خواهد بود:
فساد= انحصار+ قدرت پنهانکار ـ پاسخگویی و شفافیت.
انواع فساد اداری:
فساد اداری به وضعیتی در نظام اداری گفته می شود که در اثر تخلفات مکرر و مستمر کارکنان به وجود می آید و جنبه ای فراگیر دارد که در نهایت آن را از کارایی و اثربخشی مورد انتظار باز می دارد. این تخلفات که مجموعاً به فساد اداری منجر می شود انواع گوناگونی دارند که رایج ترین آنها عبارتند از:
1 ـ فساد مالی که خود به چندین نوع تقسیم می شود:
ـ ارتشاء؛
ـ اختلاش؛
ـ فساد در خریدهای دولتی از بخش خصوصی؛
ـ فساد در قراردادهای مقاطعه کاری دولت با پیمانکاران؛
ـ فساد مالیاتی؛
2 ـ استفاده شخصی از اموال دولتی؛
3 ـ کم کاری، گزارش مأموریت کاذب، صرف وقت در اداره برای انجام کارهایی به غیر از وظیفه اصلی،
4 ـ سرقت اموال عمومی از سوی کارکنان؛
5 ـ اسراف و تبذیر؛
6 ـ ترجیح روابط بر ضوابط؛
7 ـ فساد در شناسایی و مبارزه با قانون شکنی؛ (تساهل و تسامح نسبت به فساد)
8 ـ فساد در ارایه کالا و خدمات دولتی؛
9 ـ فساد در صدور مجوز برای فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی؛
10 ـ فساد استخدامی: (عدم رعایت ضوابط و معیارهای شایستگی در گزینش، انتخاب و ارتقای افراد در سازمان.)
علل ظهور و گسترش فساد اداری:
ظهور فساد اداری مستلزم وجود شرایط خاصی است و علاوه ریشه ها و عوامل تسهیل کننده ای دار دکه به طور خلاصه در زیر بررسی می شوند.
1 ـ شرایط اساسی برای ظهور فساد اداری:
الف) تمایل: تمایل به ارتکاب تخلف در ذهن عامل آن قرار دارد. تمایل می تواند ناشی از عوامل متعددی باشد که درادامه بحث به آنها خواهیم پرداخت؛ اینکه این عوامل از درون فرد نشأت بگیرد یا از محیط، چندان تفاوتی در نتیجه به وجود نمی آورد.
ب) فرصت: برای مبادرت به فساد اداری باید علاوه برتمایل، فرصت مناسب نیز وجود داشته باشد. چنین فرصتی ممکن است در پی طراحی و تدابیر بلندمدت پیش بیاید و یا ناشی از تصادف باشد. چنانچه تمایل و فرصت اقدام به فساد وجود داشته باشد فساد متولد خواهد شد و در صورت مهیا بودن سایر شرایط رشد خواهد کرد.
(PP.1 ـ 20,1993, jones)
2 ـ ریشه های اصلی فساد اداری:
الف) ریشه های فرهنگی و اجتماعی: شاید مهمترین عوامل فساد، مسایل فرهنگی و عقیدتی باشد. فرهنگ عمومی جامعه، ارزشها و هنجارهای حاکم بر افراد و اجتماع و عقاید و باورهای مردم نقش محوری در این زمینه دارد. مادی گرایی، فردی گرایی، مصرف زدگی، کاهش قبح تخلفات در سازمان و جامعه و مهمتر از همه ضعف ایمان ووجدان کاری از مهمترین ریشه های فرهنگی و اجتماعی فساد اداری هستند.
ب) ریشه های اقتصادی: عدم ثبات اقتصادی، تورم لجام گسیخته، رکود، کاهش درآمدها و قدرت خرید مردم، عدم عدالت اقتصادی و اجتماعی، توزیع نامناسب امکانات و تسهیلات در جامعه و امثال این موارد از عمده ترین ریشه های اقتصادی فساد اداری به شمار می آیند.
3 ـ عوامل تسهیل کننده:
الف) عوامل سیاسی: عدم استقلال کامل قوه قضائیه، نفوذ قوه مجریه بر آن و بر دستگاههای نظارت و بازرسی، فشار گروه های ذی نفوذ درداخل و خارج سازمان، فساد مدیران عالی رتبه، جوسازی و غوغاسالاری، توصیه برای در امان ماندن مدیران مختلف از مجازاتها و تساهل و تسامح نسبت به موارد مشاهده شده از عوامل سیاسی تسهیل کننده جریان فساد تلقی می شوند.
ب) عوامل ادرای: تشکیلات و ساختار اداری غیرکارآمد، حجیم و نامتناسب با اهداف و وظایف، پیچیدگی قوانین و مقررات و تعداد بخشنامه ها و دستورالعمل های اداری، مدیران غیر مؤثر، فقدان نظام شایسته سالاری، وجود تبعیضات در استخدام، انتصاب و ارتقای افراد،نارسایی درنظام حقوق و دستمزد، نظام پاداش و تنبیه و بویژه نظام نظارت و ارزشیابی، ترجیح اهداف گروهی به اهداف سازمانی و ناآگاهی ارباب رجوع به فرایندهای اداری و حقوق خود از عوامل اداری تسهیل کننده فساد اداری هستند. (نجاری، 1378) با توضیحی که درباره ریشه ها، شرایط و عوامل تسهیل کننده فساد اداری ارائه شد اینک می توان از عمده ترین علل متداول در پیدایش و گسترش فساد اداری نام برد.

(ممکن است هنگام انتقال از فایل ورد به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
متن کامل را می توانید دانلود نمائید
چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)
ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه
همراه با تمام ضمائم (پیوست ها) با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند
موجود است

                در این پست می توانید متن کامل این پایان نامه را  با فرمت ورد word دانلود نمائید:   فساد اداری و شیوه‌های کنترل آن از سلسله مقالات دریافتی در دومین همایش علمی و پژوهشی نظارت و بازرسی در مردادماه 80 چکیده مقاله در این تحقیق، فساد اداری در مفهوم کلان خود به مجموعه رفتارهای آن دسته از کارکنان بخش عمومی اطلاق می‌شود که در جه ...

دانلود پایان نامه رشته حقوق با موضوع فساد اداری و شیوه‌های کنترل آن


دانلود جدیدترین پایان نامه رشته حقوق با موضوع فساد اداری و شیوه‌های کن

اولین پرسشنامه اقتصاد مقاومتی

اولین پرسشنامه اقتصاد مقاومتی
دانلود مقالات علمی پایان نامه پرسشنامه غیره
اولین پرسشنامه اقتصاد مقاومتی پرسشنامه اقتصاد مقاومتی جهت کلیه دانشجویان و محققان عزیز تهیه گردیده است. نزدیک به چندین ماه بر روی این پرسشنامه کار شده است و به صورت آماده جهت دانلود عزیزان قرار گرفته است.
خواهشمند است پس از خرید نظرات خود را در رابطه با پرسشنامه به ایمیل reza1366007@yahoo.com ارسال فرمائید. نظر تک تک دوستان برای اینجانب ارزشمند می باشد.
1- این پرسشنامه دارای منبع می باشد.
2- این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.

پرسشنامه اقتصاد مقاومتی جهت کلیه دانشجویان و محققان عزیز تهیه گردیده است. نزدیک به چندین ماه بر روی این پرسشنامه کار شده است و به صورت آماده جهت دانلود عزیزان قرار گرفته است. خواهشمند است پس از خرید نظرات خود را در رابطه با پرسشنامه به ایمیل  reza1366007@yahoo.com  ارسال فرمائید. نظر تک تک دوستان برای اینجانب ارزشمند می باشد. 1- این پرسشنامه دارای منبع می باشد. 2- این پرسشنامه   ...

پرسشنامه اقتصاد مقاومتی


اقتصاد مقاومتی


پرسشنامه رایگان

بروشور افسردگی

بروشور افسردگی
بروشور افسردگی افکار افسرده وار علل افسردگی راهکارهای مقابله با افسردگی بروشور
بروشور افسردگی افسردگی
حالتی از اندوه، عجز و ناامیدی است که بر اثر ناکامی ها یا شکست های انسان ممکن است در او ایجاد شود. این حالت با بیماری افسردگی کاملاً متفاوت است؛ چراکه بیماری افسردگی ممکن است در فردی که در زندگی به هیچ وجه دچار ناکامی نشده است، نیز روی دهد این حالت موجب افت خلق شده و بر فکر، احساس و رفتار فرد تاثیر می گذارد.
وقتی از افسردگی صحبت می نماییم منظورمان اختلالات افسردگی با شدت و مدت قابل توجه و علائم خاص می باشد که از خفیف تا شدید در نوسان است. غم و غصه ها و ناراحتی های موقتی روزمره و همچنین اندوه و سوگ حاصل از مرگ یک عزیز را نمی توان در قالب افسردگی جای داد. افرادی که دچار اندوه و ناراحتی های طبیعی می شوند ممکن است علائم کوتاه مدت افسردگی را تجربه نمایند اما عموما به عملکردی تقریبا عادی ادامه می دهند و به زودی هم بدون درمان بهبود می یابند. افسردگی به معنای اختلال، شامل مجموعه ای از علائم نظیر فقدان انرژی، کاهش علاقه به فعالیت ها، غمگینی، کم شدن وزن، اختلال در خواب، اشکال در تمرکز، خود انتقادگری، احساس ناامیدی، شکایت جسمانی، کناره گیری از مردم، زود رنجی و اشکال در تصمیم گیری می باشد
بروشور اماده در دوصفحه سه ستونه
افکار افسرده وار
علل افسردگی
راهکارهای مقابله با افسردگی

افسردگی حالتی از اندوه، عجز و ناامیدی است که بر اثر ناکامی‌ها یا شکست‌های انسان ممکن است در او ایجاد شود. این حالت با  بیماری افسردگی   کاملاً متفاوت است؛ چراکه بیماری افسردگی ممکن است در فردی که در زندگی به‌هیچ‌وجه دچار ناکامی نشده‌است، نیز روی دهد   این حالت موجب افت خلق شده و بر فکر، احساس و رفتار فرد تاثیر می‌گذارد. وقتی از افسردگی صحبت می نمایی ...

بروشور افسردگی


افکار افسرده وار


علل افسردگی


راهکارهای مقابله با افسردگی


بروشور

پرسشنامه طرح واره یانگ فرم کوتاه 75 سوالی

پرسشنامه طرح واره یانگ فرم کوتاه 75 سوالی
پرسشنامه طرح واره یانگ فرم کوتاه 75 سوالی
پرسشنامه طرح واره یانگ فرم کوتاه 75 سوالی پرسشنامه طرح واره یانگ
فرم کوتاه 75 سوالی



با فرمت ورد
پایایی و روایی دارد
روش نمره گذاری کامل است


فرم کوتاه پرسشنامه طرح واره ناسازگار اولیه یانگ (YSQ-SF)
پرسشنامه طرح واره های ناسازگار اولیه یانگ (YSQ) در سال 1990 توسط یانگ تدوین شد. این پرسشنامه 205 ماده ای بسیار وقت گیر است و از این رو استفاده از آن توام با مشکلاتی می باشد ( لی و دیگران ، 1991؛ به نقل از کالویت و دیگران، 2005). به منظور سهولت کاربرد، یانگ و برون در سال 1994 فرم کوتاه این پرسشنامه را تدوین کرد( کالویت و دیگران، 2005؛ کیرو و دیگران، 2004)و....

پایایی و روایی
پژوهش های بسیاری از پایایی پرسشنامه YSQ-SF حمایت می کنند در مطالعه ولبرن و همکاران (2002)، کلیه خرده مقیاس های 15 گانه فرم کوتاه پرسشنامه طرح واره از همسانی درونی کافی تا بسیار خوبی برخوردار بودند. آلفای کرونباخ همه طرح واره ها از ( 76/0 تا 93/0) محاسبه شد( ولبرن و همکاران، 2002)....


حروف اختصاری و جملات مربوط به طرح واره ها عبارتند از:
Ed- محرومیت هیجانی: جملات 1 تا5
Ab- رها شدگی بی ثباتی: جملات 6 تا 10
Ma- بی اعتمادی بد رفتاری: جملات 11 تا 15
Si- انزوای اجتماعی بیگانگی: جملات 16 تا 20
Ds- نقص/ شرم: جملات 21 تا 25
Fa- شکست: جملات 26 تا 30
di- وابستگی/ بی کفایتی: جملات 31 تا 35
Vh- آسیب پذیری در برابر ضرر و بیماری: جملات 36 تا 40
Em- گرفتار / خویشتن تحول نیافته: جملات 41 تا 45
Sb- اطاعت: جملات 46 تا50
و...

پرسشنامه طرح واره یانگ فرم کوتاه 75 سوالی        با فرمت ورد  پایایی و روایی دارد روش نمره گذاری کامل است     فرم کوتاه پرسشنامه طرح واره ناسازگار اولیه یانگ ( YSQ-SF ) پرسشنامه طرح واره های ناسازگار اولیه یانگ ( YSQ )  در سال 1990 توسط یانگ تدوین شد. این پرسشنامه 205 ماده ای بسیار وقت گیر است و از این رو استفاده از آن توام با مشکلاتی می باشد ( لی و ...

پرسشنامه طرح واره یانگ فرم کوتاه 75 سوالی

ترجمه کتاب Management Information system تالیف James A.o'Brien و George M.markas

ترجمه کتاب Management Information system تالیف James A.o'Brien و George M.markas
فروشگاه جامع فایل های آموزشی؛تحقیقاتی و مقالات
ترجمه کتاب Management Information system تالیف James A.o'Brien و George M.markas
ترجمه فصول اول تا سیزدهم کتاب در قالب فایل PDF ...

ترجمه کتاب Management Information system


James AoBrien


مدیریت سیستم های اطلاعاتی

پرسشنامه طرحواره یانگ فرم کوتاه 75 سوالی

پرسشنامه طرحواره یانگ فرم کوتاه 75 سوالی
پرسشنامه های روانشناسی و مقالات روانشناسی
پرسشنامه طرحواره یانگ فرم کوتاه 75 سوالی پرسشنامه طرحواره یانگ فرم کوتاه 75 سوالی

پرسشنامه طرحواره یانگ فرم کوتاه 75 سوالی به همراه نمره گذاری و تفسیر روایی و پایایی دارد ...

پرسشنامه طرحواره یانگ فرم کوتاه 75 سوالی

نقشه اتوکد شهر کرمان

نقشه اتوکد شهر کرمان
فروشگاه فایل های GIS , RS(در این وب سایت سعی خواهد شد داده های مکانی از سراسر کشور ایران آپلود کرده تا با نازلترین قیمت در اختیار کاربران قرار گیرد.)
نقشه اتوکد شهر کرمان

GIS RS Shapefile

پاور پوینت کتاب معانی و بیان 2 دکتر سیروس شمیسا

پاور پوینت کتاب معانی و بیان 2 دکتر سیروس شمیسا
دانلود پاور پوینت کتاب معانی و بیان 2 دکتر سیروس شمیسا با فرمت ppt و قابل ویرایش تعداد اسلاید 155
پاور پوینت کتاب معانی و بیان 2 دکتر سیروس شمیسا دانلود پاور پوینت کتاب معانی و بیان 2 دکتر سیروس شمیسا با فرمت ppt و قابل ویرایش تعداد اسلاید 155
دانلود پاور پوینت آماده

طرح درس
کلیات
مجاز
تشبیه
استعاره
استعاره گونه ها
کنایه
خاتمه در علم بیان

اهداف درس
آشنایی با مباحث بنیادی علم بیان از قبیل مجاز، تشبیه، استعاره، کنایه و مسائل نوین بلاغت امروزی از قبیل سمبل، تمثیل، اسطوره، آرکی تایپ

جایگاه درس
درس معانی و بیان از دروس پایه دوره کارشناسی زبان و ادبیات فارسی می باشد


دانلود پاور پوینت کتاب معانی و بیان 2 دکتر سیروس شمیسا با فرمت ppt و قابل ویرایش تعداد اسلاید 155 دانلود پاور پوینت آماده   طرح درس کلیات مجاز تشبیه استعاره استعاره گونه ها کنایه خاتمه در علم بیان   اهداف درس آشنایی با مباحث بنیادی علم بیان از قبیل مجاز، تشبیه، استعاره، کنایه و مسائل نوین بلاغت امروزی از قبیل سمبل، تمثیل، اسطوره، آرکی تایپ   جایگاه درس درس معانی و بی ...

دانلود


پاور


پوینت


کتاب


معانی


و


بیان


2


دکتر


سیروس


شمیسا